Powstają nowe kierunki nauk, tj. sztuka reklamy. Kalendarze trójdzielne okazały się idealną bazą startową dla znawców sztuki reklamy. Reklama wciska się do naszego życia wszędzie. Nieprosto jest obejrzeć film, w którym nie posiada nawału różnych reklam. Taka reklama jest uciążliwa i nie lubimy jej. Reklama utożsamiana z kalendarzem trójdzielnym jest inna. Dobrze wyeksponowana, kolorowa i i dostosowana do potrzeb indywidualnych klienta jest dziełem sztuki na miarę współczesnego świata. Forma kalendarza trójdzielnego pokazała wiele możliwości nowych rozwiązań biznesowych. W cieniu domowego zacisza kalendarze trójdzielne także mogą spełniać określone zadania. Oprócz własnej podstawowej procedur związanej ze zmianami pór roku, miesięcy i dni, przekazuje upodobania i zainteresowania danej rodziny. Także funkcja szkoleniowa i poznawcza stanowi pewien detal różnorodności tematycznej dla producentów kalendarzy trójdzielnych. Każda epoka niesie za sobą nowe wyzwania. W świecie, gdzie królują media, a książki zamieniono na e-booki, kalendarz nadal jest rzeczą, bez której nie można normalnie funkcjonować.